Krenuli ste u nove poslovne izazove i odlučili ste se pozicionirati online?
Koraci kojima ćete najbrže doći do cilja opisani su u nastavku i gotovo svi su u potpunosti besplatni ukoliko ih radite sami (osim izrade web stranice), no zahtijevaju od vas da izdvojite svoje vrijeme.
Facebook se i dalje smatra najpopularnijom društvenom mrežom, pa je najbolje krenuti od njega.
Za svaku tvrtku, obrt ili neki drugi vid poslovnog računa, svakako kreirajte stranicu. Činjenica je da je lakše izgraditi mrežu preko privatnog profila, no tvrtke koje imaju profile, a ne stranice izgledaju neprofesionalno. Važna stavka kod kreiranja stranice je da morate imati privatan profil da bi preko njega izgradili poslovnu stranicu. Vi odlučite želite li kreirati novi profil, pa izgraditi stranicu ili preko svojeg postojećeg već aktivnog profila.
Link za kreiranje stranice: https://www.facebook.com/pages/create/. Bitno je da izaberete ispravnu branšu u kojoj radite i da maksimalno popunite podatke, stavite fotografije te napravite pravi mali izlog vaše tvrtke.
I što sad? Nemate niti jednog pratitelja, znam. Ali krenite polako graditi mrežu. Možete platiti promoviranje stranice, no ima i besplatnih načina – npr. da pozovete svoje FB prijatelje da počnu pratiti vašu stranicu. Ako vam FB dozvoljava samo opciju da klikate jednog po jednog prijatelja, slobodno mi pošaljite mail ili poruku da vam pomognem da označite sve odjednom 😊.
Možda nije za sve djelatnosti, no gotovo uvijek ga preporučam jer pruža brojne mogućnosti povezivanja s velikim brojem poslovnih korisnika. Ako prodajete kruh i imate pekaru, teško da vam je LinkedIn pretjerano zanimljiv osim na lokalnoj razini. Ako su vaši potencijalni klijenti kompanije ili mala poduzeća svakako iskoristite ovu društvenu mrežu za povezivanje s vrijednim poslovnim kontaktima.
Ponekad podcijenjen u našem društvu sa argumentom da su tamo samo mladi, postavite si pitanje jesu li ti mladi vaša ciljana skupina. I što znači „mladi“? Ljudi od 30-ak godina? Svi ti mladi su radno aktivni i stvarni su kupci.
Ako ste vlasnik tvrtke koja ima proizvode isključivo za umirovljenike, smatram da je i vama zanimljiv Instagram jer ti isti umirovljenici imaju svoju djecu koju pitaju za savjete kod kupovine ili im djeca obavljaju shopping. Što znači da ako im je vaš brand poznat, kupit će ga (jer ionako ništa ne znaju o proizvodu, samo znaju da su negdje vidjeli logo ili proizvod i procesuirat će ga kao relevantnog kod odabira).
Imajte na umu da je Instagram odličan za dijeljenje vizualnog sadržaja kojeg je nužno kvalitetno kreirati. Što više kratkih videa ili animacija i vaš profil će s vremenom postajati sve važniji.
Ako je kreiranje videa dio vaše digitalne strategije, ne zaboravite napraviti svoj Youtube poslovni kanal. Možete uploadati edukativni video sadržaj, kreirati video blog ili promovirati video po ostalim društvenim mrežama.
Svakako je poželjna, no ponekad u nekim situacijama početaka financijski nedostupna. Sudim po vlastitom primjeru – prilikom osnivanja htjela sam web stranicu, no nisu mi odgovarale ponude, pa sam zasukala rukave i napravila ju sama 😊. Postoje razne varijante, no za sve je potrebno ili vrijeme ili novac. A ponekad i oboje 😉.
Odlična opcija besplatnog alata koji omogućuje da se vaša lokalna tvrtka prikazuje u pretraživanjima u npr. Google kartama ili Google pretraživanju. Google My business vam pomaže da vas korisnici pronađu. Osim toga, odlična opcija su i recenzije koje zaista korisnici čitaju i provjeravaju ugled tvrtke.
Evo kako to izgleda u live verziji:
Nije dovoljno samo napraviti stranice i skupiti pratitelje. Bitno je da objavljujete vrijedan i iskoristiv sadržaj i da pratite što se događa nakon toga. Nepopularni termin „statistika“ tu stupa na snagu. Analizirajte, mijenjajte strategiju po potrebi i neka vam statistika bude oslonac jer na temelju statističkih podataka vidite što ste napravili dobro, odnosno za što imate reakciju, a što nije dovelo do rezultata.
Zvuči dosadno, da. Ali je jako bitno. Jer na taj način imate pod kontrolom sadržaj koji objavljujete i imate ćete sve manje, ako ne i ništa, „ad hoc“ objava koje ponekad znaju biti upitne kvalitete.
Radije sjednite i uložite nekoliko sati, kreirajte objave, napravite plan, napišite tekstove i vodite brigu o objavljivanju. Možete koristiti i razne alate za automatizaciju (npr. Later, Hubspot i sl.). No, uvijek postoji “ali”. Iz vlastitog iskustva govoreći alat je vrlo user friendly, no u trenutku kada sam trebala objavljivati veći broj objava i krenula analizirati shvatila sam da Facebook drugačije tretira objave s Latera nego direktno s platforme, odnosno svojima daje veći značaj, što je i logično.
Ali i tu ima trik. Koristite Facebook Business Suite ili Facebook Creator Studio – odlični su alati s odličnim statistikama. Pa tko voli, nek izvoli 😉I..ne zaboravite spojiti račune Instagrama i Facebooka za lakše i brže objavljivanje.
Sigurna sam da vam je ovo i previše informacija za početak digitalnog poslovanja vaše tvrtke.
Pa za detalje, pitanja ili samo savjet, slobodno pišite na info@nomiadigital.hr.
Martina
(Bear in mind that I’m just one message away 😉)