Organski doseg…tako teško dostižan. Ako ste samo malo zagrebli po društvenim mrežama, zasigurno vas je zaskočio termin “organski doseg”. Pokušat ću objasniti što jednostavnije na primjeru što to znači. Npr. objavite post na društvenim mrežama i ono što vidite u rezultatima i analitici: klikovi, lajkovi, broj pogleda – to je upravo taj organski doseg.
Kada taj post promovirate odnosno izradite plaćenu kamapanju, ono što dobijete u rezultatima je plaćeni doseg.
Prije 5 godina, Facebookov organski doseg je cvjetao. Male tvrtke uopće nisu trebale trošiti novce na reklame, samo je trebalo iskoristiti situaciju i pratiti trendove. Tko god je nešto objavio, lajkovi su cvjetali, korisnici share-ali. A danas…
Danas je puno teže dobiti organski doseg, ali nije nemoguće. Svi se bore za njega jer je on u potpunosti besplatan. No Facebook je tome doskočio i odlučio promijeniti algoritme. Oni prepoznaju i klasificiraju vašu objavu i mijenjaju doslovno na dnevnoj bazi. Ako ne pratite što je aktualno, nećete se pojavljivati na News Feedu. Jer čarobne formule nema, nitko ne zna kako algoritmi uopće funkcioniraju. Bilo bi odlično kada bi dobili skriptu i po njoj napravili objavu. No to ne ide tako, nažalost. Potrebno je kontinuirano učenje, proučavanje, školovanje :-).
News Feed je ona početna stranica koju otvorite kada pokrenete Facebook.
Naravno da ste osjetili drastičan pad organskog dosega, jer korisnici na dnevnoj bazi objavljuju milijune novog sadržaja. I često se dogodi da stranica sa 20 000 pratitelja ima nekoliko desetaka lajkova. I pitate se zašto je to tako, kada je nekada imala nekoliko tisuća lajkova. Ukratko – došlo je do promjene Facebookovog načina filtriranja sadržaja.
Kada bi Facebook prikazivao na našem News Feedu sve od ljudi i stranica koje pratimo, naši News feedovi bi bili pretrpani sadržajem koji nam nije relevantan. Zbog toga Facebook ima neku vrstu standarda za filtriranje što će nam prikazati u sažecima, ovisno o našem ponašanju na društvenim mrežama.
Ako objavljujete previše promotivnog sadržaja, Facebook će to prepoznati i ograničiti pojavljivanje vaših objava. Tu se vraćamo ponovno na savjet: nemojte prodavati – informirajte.
Facebook prati i negativne reakcije vaših postova (provjerite ih kroz: Analitika stranice/Pregled). To znači da ukoliko neki pratitelj sakrije vašu objavu, označi ju kao spam ili stisne unlike stranice, automatski vas diskreditira kroz algoritam.
Dijeljenje previše tuđeg sadržaja ili prečest „repost“ također utječe na algoritam. Sve društvene mreže vole originalni sadržaj i što više ga objavljujete to imate bolji organski doseg.
Ili objavljujete previše ili premalo. Dobro je imati kontinuitet. Najštetnije za algoritam je kada primjerice nemate objavu tjedan dana i u jednom danu objavite 4 komada. Definitivno sami sebi ograničavate doseg.
Kupnja lažnih pratitelja definitivno dugoročno uništava vaš organski doseg, jer vaša publika nije angažirana.
Pripazite na objave vezane uz osjetljive teme poput COVID-19, jer iako imate dobre namjere, moguće da će vam Facebook ograničiti doseg.
Istražite svoju publiku i približite joj se dok stvarate sadržaj. Stvorite onakav kakav je publici zanimljiv, a ne vama.
Pronađite način da vaš sadržaj bude drugačiji od konkurencije.
Uploadajte više videa i fotografija a manje linkova, objavljujte u pravo vrijeme (kroz Analitiku stranice također možete vidjeti kada su vaši pratitelji online – pripazite jer su podaci za PST (Pacific time zone) što znači da smo mi 9 h ispred, pa morate malo ručno računati 🙂)
Kreirajte ciljane plaćene kampanje koje će vam povećavati vidljivost, jer nažalost nismo više u privilegiranim godinama kada je Facebook bila samo aplikacija za zabavu, danas je Facebook ozbiljan alat za razvijanje biznisa i tako mu treba pristupiti.
Martina
(Bear in mind that I’m just one message away 😉)