Poduzetnik ste i borite se s olujom društvenih mreža i raznih online alata? Zanima vas digitalni marketing, ali prva stvar koja vam se vrti po glavi, dok tražite svoje online mjesto je – novac! Kako sa minimalnim budgetom napraviti nešto. Sve znam jer sam sve to već prošla. Rečenice poput: “To je skupo”, “Online marketing mogu raditi samo velike tvrtke” obeshrabruju vas i niti ne pokušavate ulaziti u tu priču jer smatrate da nemate budget za nju. Kada krenu izrazi poput targetiranja, copywritinga, SEO i sl. zavrti vam se u glavi od nepoznanica. I što sad? Vremena nemate, kadrove također, a ni desetke tisuća kuna za plaćanje raznih kampanji za društvene mreže.
Ukratko ću objasniti što i kako biste trebali na početku. Tema je vrlo široka i da krenem s objašnjavanjem, zapeli bismo već na prvom odlomku. Zato ću pisati razumljivim jezikom i pokušati sažeti maksimalno 🙂
Prva i najvažnija stvar je određivanje ciljeva. Morate znati što želite od svoje tvrtke i zašto želite biti online. Zvuči dosadno i hladno, ali zaista morate u glavi imati viziju i cilj – kamo idete i što trebate odraditi da bi došli do cilja. Ukoliko još niste, a bavite se lokalnim bizinisom, otvorite još danas Google My Business račun (www.google.com/business) i podesite sve tražene parametre. Cijena otvaranja profila je 0 kn a može vam puno pomoći da vas kupci lakše nađu čak i ako nemate svoju web stranicu.
Imate e-mail adrese svojih korisnika i kupaca i ne šaljete im newsletter? Koji je razlog? Ne stignete..znam. Komplicirano vam je vizualno oblikovati i grafički prilagoditi newsletter, nemate vremena za pojedinačno copy/paste e-mail adresa. Ok, u tu svrhu vam predlažem još jedan besplatan program, a to je MailChimp. Ako već imate bazu i imate proizvode ili novitete s kojima želite upoznati ljude, šaljite im informacije. Što je najbolje, kroz taj sustav možete sami pratiti koliko ljudi je kliknulo, odnosno što ih je zainteresiralo od sadržaja. Analizom ćete s vremenom naučiti što vaši korisnici najviše vole pročitati. Pa i sami ponekad kliknete na ponude koje vam stižu u inbox, točno?
Pod taj pojam u ovom tekstu ću staviti: Youtube oglašavanje, Facebook i Instagram oglase, Google AdWords, Gmail oglašavanje, native oglasi (najkraće rečeno – prikriveno/prirodno oglašavanje), banneri, LinkedIn oglašavanje…u ovoj rečenici sam zagrebla samo površinu plaćenog digitalnog oglašavanja.
Velika prednost plaćenog oglašavanja je kontrola budgeta. To znači, ako za kampanju imate npr. 500 kn, kampanja se može podesiti na način da donese rezultate (naravno, ne u trajanju od mjesec dana ;-)). Potrebno je dobro targetirati ciljanu skupinu kako bi oglas došao točno do onih kojima je namjenjen. Što to znači? Da oglas za Playstation 5 nećete targetirati na osobe od 60 godina na dalje, nego ćete se fokusirati na roditelje koji će potrencijalno zaista i kupiti Playstation 5 svojoj djeci. Uvijek postoje, iznimke, i djed od 60 godina može unuku poželjeti kupiti PS5, ali na vama je da ciljate one koji će imati najbolji efekt.
U ovom slučaju, cijena zaista i je relativan pojam jer ovisi o velikom broju parametara. No kao jedan primjer – nedavno sam završila jednu Youtube kampanju s grupom oglasa. Jedan od oglasa je u 4 dana postigao za iznos od 302 kn, 14 482 prikaza i 3 984 pregleda. Za 302 kn! Zamislimo da iznajmljujete apartmane. Ako uložite npr. 1000 kn mjesečno (a dosad niste ulagali ništa), a zbog oglasa popunite dodatnih 20 dana apartmana po 750 kn, dobili ste dodatnih 15 000 kn. Vratimo se na početak – uložili ste 1 000 kn. Sve je u matematici.
Kod online marketinga je odlična stvar mogućnost mijenjanja strategije. Uvijek zagovaram kod online kampanji tvrdnju – ako ne ide, mijenjaj strategiju, prilagodi, istražuj. Mora postojati način da dođete do rezultata. No pitanje je samo želite li to?
Ne zaboravite – da bi kupac došao do vas, mora znati da postojite.
Martina
(Bear in mind that I’m just one message away 😉)