fbpx

Živite li od divljenja ili od prodaje?

 

Savladali ste osnove, proučili razne tutorijale i odlučili krenuti. Postovi koje objavljujete su o vama, vašoj tvrtki i naravno, vašim proizvodima. Fotografirate ih i ponosni ste na njih. I trebate biti jer je to ipak rezultat vaše muke i predanog rada. Strategija vam je u redu, ako želite ostati na tome da ste se pohvalili s lijepim proizvodom i da vam se svi dive.

Objavljujete po 4 posta na Facebooku dnevno i slijedi razočaranje jer se ne događa ništa. Nema statistika niti pogleda. E, sad je kriv i Facebook i Instagram i konstatacija da je to sve bezveze, prodavanje magle.

Pogledajmo priču iz perspektive kupca. Vidi novu stranicu, počinje ju pratiti i neprestano mu se pojavljuju vaše objave. Možda mu i jesu zanimljive, no nakon nekog vremena postajete iritantni s hvalisanjem i savršenstvom. Pretpostavljate što se dalje događa – vaš dosadašnji potencijalni kupac vas lagano “otprati”. Istraživanja Hubspota su pokazala da su stranice s manje od 10 000 pratitelja doživjele pad od 50% u angažmanu po postu, ako su objavljivale više od jednog posta dnevno. Ponekad se ipak treba držati one: manje je više.

prodaje

Nemojte prodavati

Da, dobro čitate. Na početku teksta pitam želite li prodavati a onda savjetujem da nemojte prodavati. Dugoročno to nije dobra strategija. Informirajte, izujte svoje cipele i obujte kupčeve. I odmah ćete jasnije vidjeti sve. Dajte kupcu ono što on treba, a ne ono što vi želite prodati. Hm, kad bolje razmislim, to su dva povezana pojma, ali o tome ćemo u nekom drugom blogu. Prodaja dolazi sama po sebi nakon toga.

Ali kada izgradite takve odnose s kupcima onda to više nije čista prodaja, nego se radi o čistom povjerenju. Nakon povjerenja dolazi lojalnost koja se temelji na sreći vaših kupaca. Prisjetite se svih onih Konzum, DM, Bipa i sl. loyalty kartica. Svima nam zasjaje oči kada teta na blagajni upita: “želite li umanjiti svoj račun za 80 kn?” A mi smo tih 80 kn već odavno potrošili. No u tom trenutku smo sretni, iako i svjesni da je to samo dio marketinga. Ali smo ipak sretni 🙂

Vežite kupca

Izgradnja branda nije samo termin za velike tvrtke. Ako ste npr. keramičar – i vi morate raditi na izgradnji svojeg branda ili imidža. Naravno da vam je bitno što kupci misle o vama. Uvijek polazite od sebe, što se vama sviđa. Informirajte kupce, stvarajte imidž i kupci će sami početi dolaziti i vezati se uz vas. No to se neće dogoditi za 2 dana, niti za tjedan. Konstantno treba graditi i raditi na stvaranju priče. A priča traje..i širi se. Smatram važnim spomenuti termin “content marketing”.

Bill Gates je još 1996.  godine, kada je digitalni marketing bio tek u naznakama postojanja, objavio esej pod nazivom „Content is king“. Možete li zamisliti Facebook, Instagram, Youtube i ostale platforme bez sadržaja? Znate li da prosječan čovjek ujutro u roku 5 minuta od buđenja uzme telefon u ruke i počinje bombardiranje sadržajem. Razmislite jeste li i vi dio prosjeka 😉