fbpx

Kako napisati objavu?

Nije dovoljno pustiti ideju da ode iz glave na ekran i kliknuti na “objavi”. Sada bi bilo najprikladnije raspisati se o povijesti marketinga i modelu AIDA. No tada riskiram da napuštate ovaj tekst i ne čitate ga do kraja. Možda bolje da krenem prečacom.

Što znači AIDA i koji je put kupca – najbolje prikazuje fotografija:

Kako, AIDA model

Na vrhu lijevka su vaši potencijalni kupci/korisnici. Da bi krenuli po etapama lijevka najvažnije je privuči pažnju.
Privlačenje pažnje kupaca
Pažnju možete privući putem reklama, objavom na društvenim mrežama. Sadržaj za privlačenje pažnje može biti i šokantan ili provokativan. Kad uspijete pridobiti pažnju kupca, bitka tek započinje. Ako ste dovoljno dugo držali interes kupca da je počeo prikupljati informacije o proizvodu ili usluzi, idete u dobrom smjeru i prebacujete ga u sljedeći stadij – želja.
Kada nešto želimo, stavljamo ružičaste naočale

Priznajte, svima nama je tako. U trenutku kada se u proces kupnje uključi emocija, više ne razmišljamo glavom. Odnosno glava služi samo za dio da nas uvjeri još jače da baš to trebamo, jer je baš sad na akciji (kao da akcija neće biti i za mjesec dana, možda još i bolja :-)) U ovoj fazi je glavni cilj doći do stadija “call to action” – to je finale u kojem vi frazama poput: “Kupi odmah” “Posljednja prilika” i sl. 

u kupcu budite brigu da ako ne klikne na vaš oglas više neće imati tu posebnu akciju koja traje samo danas. U toj fazi dok nosimo ružičaste naočale, ne vidimo više niti cijenu niti nedostatke. Samo tražimo način da dođemo do cilja – kupnja baš tog proizvoda koji je u nama potaknuo emociju.

A objava?
Vratimo se na naslov bloga. Za napisati dobru objavu, spremite gornju fotku i provedite sami sebe kroz taj lijevak, da sami sebe kontrolirate kad pišete ide li u dobrom smjeru. Facebook korisnike ne zanima kako je vaš proizvod lijep i što ste sve postigli. Lijepo je pohvaliti se ponekad ali nemojte da samo objave ostaju na tome. Da bi pokrenuli akciju, trebate riješiti njihove probleme ili situacije. Kada se taj okidač pokrene, začas smo na dnu lijevka. I od mnoštva ljudi na vrhu lijevka sa fotografije, ostala su nam na dnu samo 2. Ali ta dva su naša. 
U njima smo pokrenuli i pažnju i interes i želju i akciju. Zbog toga nije dovoljno raditi jednom strategijom da bi ostvarili cilj. Potreban je niz istovremenih radnji na više različitih frontova kako bi rezultati počeli dolaziti. A ponavljam još jednom, u nekoj branši dolaze odmah, a u nekoj treba vremena. Ali ako ne pokušate, nećete znati.
 
Martina
(Bear in mind that I’m just one message away 😉)